Zoom ohje - kokouksen järjestäjä/pj

Ohjeet Zoom -etäyhteyden käyttöön - 
kokouksen kutsuja/järjestäjä/puheenjohtaja

Kokouskutsun luominen

1. Avaa Zoom sovellus  zoom.us  ja kirjaudu sisään sinulla olevalla yhdistyksen tunnuksilla

2. Avaa Schedule Meetings välilehti (kuva alla)

3. Valitse Schedule meetings oikealla oleva painike

Avautuvassa kalenterissa täytä kokouksen/koulutuksen tiedot:
Topic (tilaisuuden nimi) Päivämäärä ja koulutuksen kesto (Duration)

Katso video tapahtuman luomisesta

Tallenteen luominen - Zoom ohjelmassa (etukäteen)

Kun olet luomassa kokousta voit ottaa käyttöön, mikäli niin haluat, automaattisen tallenuksen seuraavasti :

1. Schedule valikon alaosassa on Options -kohta klikkaa Show (kuva A)

2. Avautuvassa valikossa (kuva B) valitse Automatically record meeting In the Cloud - näin video tallentuu pilveen eikä sinun omalle koneellesi. 

Kuva A

Kuva B

Testaa aina hyvissä ajoin!

Kokouksen/koulutuksen aloittaminen

Kun on aika aloittaa koulutus/kokous, avaa zoom sovellus ja kirjaudu sisään yhdistyksen tunnuksilla jos olet pj/host.

Aloita kokous/koulutus Start tai Start Meeting

Tallenteen luominen kokouksen/koulutuksen aikana

Kun olet aloittanut kokouksen/koulutuksen aloita tallennus seuraavasti:

1. Aloita vasta kun olette valmiita eli alkutervehdykset ja odottelut ensin pois ja sitten vasta kun kaikki on valmista aloita nauhoitus

2. Nauhoita aina pilveen (Cloud) - näin kokous ei turhaan siirry sinun koneelle vaan se on kohta siirrettävissä kaikille katsottavaksi ilman että sinun tarvitsee sitä erikseen ladata. Eli valitse aina alla olevan kuvan mukaisesti. Katso video tarvittaessa. 

Voit luoda toistuvan kokouksen/koulutuksen tarvittaessa.

Kuva perusnäkymästä